Dwie światowe nagrody Global Light Rail Awards dla Dystenu

Aktualności, Artykuły

Dysten zdobył dwie ważne międzynarodowe nagrody podczas finału światowego konkursu Global Light Rail Awards 2018 w Londynie. Źródłem obu sukcesów jest zaangażowanie firmy w najnowocześniejsze technologie o niskim zużyciu energii, zaimplementowane na potrzeby informacji pasażerskiej.

 

Best Customer Initative 2018

E-papier Dystenu nagrodzony światową nagrodą Global Light Rail Award 2018

Pierwszą z nagród – Best Customer Initiative 2018 – jury przyznało za e-papierowy rozkład jazdy. Technologia pierwotnie znana z czytników e-book, w implementacji Dystenu jest odporna na wandali, warunki atmosferyczne i… elastyczna – jak wiele rozwiązań, które wdraża Dysten.

E-papierowy rozkład jazdy pozwala zarządzać wyświetlanymi rozkładami jazdy i ostrzeżeniami centralnie – przez Internet, np. z użyciem chmury i niezależnie dla każdego przystanku. Zużycie prądu jest tak małe, że niepotrzebne stają się kosztowne przyłącza energetyczne, a system można rozszerzać o dodatkowe opcje zwiększające bezpieczeństwo podróżnych.

Głównym patronem nagrody Best Customer Initiative jest The North Star – globalna firma konsultacyjna, która doradza wielkim operatorom transportu i miastom jak budować transport publiczny, aby był odpowiedzią na wyzwania jutra. Nagrodzony E-papierowy rozkład jazdy pozwala zaoszczędzić duże środki, które przez organizatorów transportu w typowych systemach informacji pasażerskiej regularnie są przeznaczane na rachunki za energię elektryczną.

Technical Innovation of the Year 2018

Druga z prestiżowych nagród, którą w Londynie zdobył Dysten – Technical Innovation of the Year 2018 – Infrastructure – co roku przyciąga w konkursie setki firm i najlepsze pomysły z całego świata. Światowe nagrody dla Dystenu za systemy informacji pasażerskiej

Również w tej kategorii zdobywcą nie do pokonania dla konkurentów okazał się nowy e-papierowy rozkład jazdy, który dla wielkich sieci jest szansą na ograniczenie kosztów utrzymania, szczególnie poza centrami miast, bez utraty funkcjonalności.

Dzięki dodatkowym opcjom operatorzy i organizatorzy transportu publicznego mogą zwiększyć bezpieczeństwo na przystankach, wysyłać do dowolnej lokalizacji dynamiczne ostrzeżenia i komunikaty,  wyświetlać je również w formie graficznej. Patronem nagrody Technical Innovation of the Year jest UK Tram – organizacja, która zrzesza największych operatorów transportu publicznego na Wyspach Brytyjskich.

Analiza rozwiązań – jak to robią Brytyjczycy

Konkurs Global Light Rail Awards jest tak zorganizowany, aby uczestnicy nie wiedzieli, kto personalnie bada ich rozwiązanie. W każdym zespole oceniającym znajduje się do 5 osób. Każda z kategorii jest oceniana przez inny zespół ekspertów.Wszyscy członkowie jury zawodowo zajmują się transportem publicznym – znajdziemy tam przedstawicieli operatorów i organizatorów transportu, globalne firmy konsultingowe, które specjalizują się w doradztwie z zakresu transportu publicznego, a także osoby odpowiedzialne za publiczne środki komunikacji w metropoliach.

Szczególne miejsce

Uroczyste rozdanie nagród odbywa się corocznie w sercu City of London, zabytkowej siedzibie Honorowej Artylerii Brytyjskiej, czasem odwiedzanej przez królową brytyjską. Aż do rozdania nagród nie wiadomo, kto będzie zwycięzcą i zawsze wynikają z tego wielkie emocje.

Polskie akcenty

Finaliści tegorocznego konkursu pochodzą z 12 państw, głównie europejskich. Dysten jest jedynym polskim przedsiębiorstwem, które w historii konkursu sięgnęło po główną nagrodę i to dwukrotnie. Do tej pory jedyna polska firma, która zdobyła wyróżnienie Highly Recommended (nie nagrodę) była bydgoska PESA, producent taboru kolejowego i tramwajowego.

Dysten – polska myśl techniczna i własna ścieżka rozwoju

Dysten opiera się na własnych inżynierach i prężnym dziale badawczo-rozwojowym, autorskich rozwiązaniach i możliwościach, które daje własna, niezależna linia produkcyjna.

Zdobyte nagrody pokazują, że wybrana ścieżka rozwoju daje firmie możliwość tworzenia wzorcowych rozwiązań i konkurowania na najtrudniejszych, najbardziej zaawansowanych technologicznie rynkach.