Zwiększ bezpieczeństwo podróżnych – panel SOS

Aktualności, Artykuły, Transport,

Co najczęściej zagraża podróżnym? Wg danych policyjnych – kradzieże, bójki, rozboje i wymuszenia rozbójnicze. Zespół DYSTEN zadał sobie pytanie: Jak zwiększyć bezpieczeństwo pasażera w transporcie publicznym? Co możemy zrobić by zmniejszyć ryzyko zamachu, rozboju czy wypadku na dworcach i przystankach? Tak powstał nowy produkt – panel SOS.

Panel SOS – komunikacja dwustronna

 

Dbając o bezpieczeństwo pasażerów w transporcie publicznym warto rozważyć możliwość wykorzystania nowoczesnych technologii. Przykładem takiego rozwiązania jest głosowy system komunikacji dwukierunkowej pomiędzy podróżnym a operatorem w centrum bezpieczeństwa.

Pasażer w każdej chwili może wezwać pomoc lub zgłosić sytuację niebezpieczną poprzez użycie przycisku SOS. Operator, słysząc zgłoszenie oraz widząc na ekranie monitora lokalizację zdarzenia, może natychmiast zareagować. Za pomocą pulpitu SOS możliwa jest rozmowa pomiędzy pasażerem a dyspozytorem, który będzie mógł przekazać podróżnemu instrukcję zachowania w sytuacji kryzysowej.

Pulpit komunikacji dwukierunkowej wyposażony jest w przycisk SOS, mikrofon oraz głośnik. Dodatkowo zainstalowana w urządzeniu kamera pozwala na podgląd miejsca zdarzenia i kontrolę bieżącej sytuacji. Opis przycisku w języku Braille’a to udogodnienie umożliwiające wezwanie pomocy osobom niewidomym. Urządzenie posiada automatyczną funkcję dostrojenia głośności do poziomu szumu tła – dzięki czemu nawet przejeżdżający pociąg nie zagłuszy rozmowy.

Warszawska Kolej Dojazdowa, w celu podniesienia poziomu bezpieczeństwa na peronach, zastosowała system komunikacji dwukierunkowej instalując panel SOS w konstrukcjach wsporczych ponad 100 wyświetlaczy informacji pasażerskiej. Prace wykonaliśmy w ramach projektu „Rozwój systemu publicznego transportu pasażerskiego w aglomeracji warszawskiej poprzez zwiększenie wydajności, niezawodności i bezpieczeństwa Warszawskiej Kolei Dojazdowej”. Urządzenie może zostać wykorzystane zarówno na dworcach, w centrach przesiadkowych, na przystankach, peronach jak i w pojazdach – pociągach, tramwajach i metrze.

Joanna Lisowska, DYSTEN Sp. z o.o.

 

Panel SOS, system przywoławczo – alarmowy główne cechy:

 

  • łączność z centrum pomocy pasażerów natychmiastowo po naciśnięciu przycisku S.O.S. Połączenie audio lub audio / video
  • urządzenie głośnomówiące, wyposażone w mikrofon, głośnik, przycisk
  • opis przycisku w języku Braille’a, jako udogodnienie dla osób niedowidzących
  • mocno świecące diody zainstalowane wokół przycisku
  • wysoka jakość rozmowy poprzez automatyczną funkcję dostrojenia głośności do poziomu szumu tła
  • możliwa instalacja na istniejącej infrastrukturze sieciowej oraz  istniejącej architekturze obiektu
  • możliwość dostarczenia całego urządzenia tj. słup systemu przywoławczo – alarmowego
  • obudowa odporna na oddziaływanie warunków atmosferycznych, wykonana z stali nierdzewnej
  • trwała konstrukcja, zabezpieczona przed aktami wandalizmu